1. Wat is Koop en Spaar?
    Koop en Spaar is een online winkel- en besparingsprogramma dat u aanbiedt te profiteren van talrijke voordelen wanneer u gekocht hebt bij onze partner-retailers: een welkomstbonus, maandelijkse ledenbonus, kortingen, speciale aanbiedingen en onmiddellijke kortingen.

    Naar boven

  2. Wie kan gebruik maken van het Koop en Spaar-programma?
    Om lid te worden en te profiteren van de voordelen van Koop en Spaar, moet u minstens 18 jaar zijn, een fysieke persoon zijn en in België wonen. U moet ook de Gebruiksvoorwaarden van onze Dienst, het Privacy- enCookiesbeleid aanvaarden, evenals de aanbods- en facturatiemodaliteiten op de lidmaatschapspagina.

    Naar boven

  3. Hoe kan ik contact opnemen met de ledenservice?
    U kunt de ledenservice bereiken:
    • Via telefoon op het nummer 0800.81.694 (gratis oproep vanaf een vaste lijn in België), van maandag tot vrijdag, van 9.00 tot 18.00 uur (behalve feestdagen)
    • Via post:

      Koop en Spaar
      Webloyalty International SARL
      Business Park Terre Bonne, Bâtiment A3
      23 route de Crassier
      1262 Eysins
      Zwitserland
    • Via e-mail naar ledenservice@koopenspaar.be
    Naar boven

  4. Wat is "WLY* KOOPSPAAR.BE"?
    Sommige bankkaartuitgevers beperken de beschrijving van een aankoop die op het bankafschrift verschijnt, tot 18 tekens. " WLY* KOOPSPAAR.BE " is dus het label dat door Koop en Spaar gebruikt wordt op de bankafschriften van zijn leden en het is ook het adres van een website waarop de gegevens van de klantendienst herhaald worden voor leden die contact wensen op te nemen met Koop en Spaar.

    Naar boven

  5. Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
    U kunt uw lidmaatschap op ieder gewenst moment opzeggen zonder opgave van redenen door contact op te nemen met de ledenservice via volgende gegevens:
    • Via telefoon op het nummer 0800.81.694 (gratis oproep vanaf een vaste lijn in België), van maandag tot vrijdag, van 9.00 tot 18.00 uur (behalve feestdagen)
    • Online: zodra u verbonden bent met de website, in uw "Account"
    • Via e-mail naar ledenservice@koopenspaar.be
    Zodra uw lidmaatschap opgezegd is, wat bevestigd wordt door de klantendienst, kunt u blijven gebruik maken van de dienst en profiteren van de voordelen tot het aflopen van de lopende contractperiode. Na deze periode zult u geen toegang meer hebben tot de dienst.

    Naar boven

  6. Hoeveel bedraagt het abonnementsgeld voor het Koop en Spaar-programma?
    Na een proefperiode van dertig dagen, ofwel gratis, ofwel tegen een verlaagde prijs (in het algemeen slechts €1), volgende op het aanbod dat aangeboden wordt aan het lid of het moment waarop hij lid wordt van Koop en Spaar vanaf de lidmaatschapspagina, wordt de Koop en Spaar-service aangeboden voor 15 euro per maand. Dit bedrag wordt getoond aan de leden in "mijn account" evenals in een bepaald aantal e-mails die hun toegezonden worden door Koop en Spaar tijdens hun lidmaatschap op de dienst.

    Naar boven

  7. Stuurt Koop en Spaar berichten naar zijn leden?
    Behalve de bevestigingse-mail van het lidmaatschap bij Koop en Spaar, die alle door het nieuwe lid in het abonnementsformulier opgegeven informatie samenvat, de lidmaatschapsvoorwaarden en in het bijzonder de facturatievoorwaarden herhaalt en elk nieuw lid uitnodigt om te profiteren van de voordelen van de dienst, stuurt Koop en Spaar zijn leden andere berichten en in het bijzonder e-mails om te verduidelijken hoe er ten volste geprofiteerd kan worden van de dienst of om hen te informeren over de volgende heffing van hun maandelijks abonnementsgeld in het kader van het programma.

    Om te verzekeren dat de leden deze verschillende berichten goed ontvangen (en dat ze niet terecht komen in de mappen met junkmail/spam) werkt Koop en Spaar samen met erkende systemen in het domein en in het bijzonder met Return Path®.

    Naar boven

  8. Hoe kan ik profiteren van de welkomstbonus die aangeboden wordt bij mijn lidmaatschap op Koop en Spaar?
    In overeenkomst met artikel 17. a) van onze algemene gebruiksvoorwaarden, hebt u het recht op het ontvangen van een welkomstbonus, in de vorm van een bankoverschrijving, vanaf de ingang van uw lidmaatschap bij Koop en Spaar.

    Het is heel gemakkelijk om deze welkomstbonus te ontvangen. Het volstaat na de ingang van uw lidmaatschap i) een aankoop te doen die voldoet aan de voorwaarden aangegeven in de sectie "Voordelen" binnen 90 dagen volgend op uw inschrijving bij Koop en Spaar en ii) vervolgens binnen 30 dagen volgend op de datum van deze aankoop een aankoopbevestiging (waarop de datum van aankoop moet staan) via e-mail op te sturen naar de klantendienst op het adres korting@koopenspaar.be. Vermeld in deze e-mail uw bestelnummer en lidnummer van Koop en Spaar .

    Koop en Spaar zal uw vraag behandelen en zal u uw welkomstbonus binnen 4 tot 6 weken storten (door middel van een bankoverschrijving) op uw bankrekening waarvan u de gegevens vooraf ingevuld hebt in de "Mijn profiel"-sectie van uw Koop en Spaar-account.

    Naar boven

  9. Hoe krijg ik mijn Maandelijkse ledenbonus?
    In overeenstemming met artikel 17. b) van onze algemene gebruiksvoorwaarden hebt u de mogelijkheid om elke kalendermaand een Maandelijkse ledenbonus te krijgen.

    Om deze Maandelijkse ledenbonus te krijgen volstaat het in de loop van één maand i) een aankoop te doen die voldoet aan de voorwaarden aangegeven in de sectie "Mijn account" en ii) vervolgens binnen 30 dagen volgend op de datum van deze aankoop een aankoopbewijs (waarop de datum van aankoop moet staan) via e-mail op te sturen naar de klantendienst op het adres korting@koopenspaar.be. Vermeld in deze e-mail uw bestelnummer en lidnummer van Koop en Spaar .

    Koop en Spaar zal uw vraag behandelen en zal u uw Maandelijkse ledenbonus binnen 4 tot 6 weken overschrijven (door middel van een bankoverschrijving) op uw bankrekening waarvan u de gegevens vooraf ingevuld hebt in de "Mijn account"-sectie van uw Koop en Spaar-account.

    Naar boven

  10. In hoeveel tijd worden de kortingen verwerkt op mijn Koop en Spaar-account?
    Het grootste deel van de korting worden in een periode van 48 uur tot 5 dagen vanaf de betaling van uw onlineaankoop bijgeschreven op uw Koop en Spaar-account.

    Dit geldt echter niet voor boekingen voor hotels, transport, huurobjecten of aankopen van tickets voor optredens en recreatieve evenementen (aangezien deze bestellingen niet in aanmerking komen voor de korting tot na de volledige betaling van de boeking, voor het huurobject of totdat de aankoop betaald en gebruikt is door het lid), evenals voor elke bestelling waarvoor de e-handelaar ons uw bestelling niet bevestigt binnen de wettelijke herroepingsperiode van veertien dagen.

    Zodra de aankoop bevestigd is door de partner-e-handelaar bij onze diensten, ontvangt u per e-mail een notificatie en verschijnt de korting in de rubriek "Mijn account".

    Naar boven

  11. Waarom verschijnt mijn korting niet in "Mijn account"?
    Meerdere redenen kunnen verklaren waarom een korting en een geassocieerde aankoop niet verschijnen in uw "Voordelen" en in het bijzonder:
    • u bent niet naar de Koop en Spaar-website gegaan vóór uw aankoop
    • u gebruikt een reclameblokkeerder of hebt cookies geweigerd alvorens uw aankoop te doen (bewust of door de instellingen van uw internet browser)
    • u bent naar een andere website gesurfd tijdens uw bestelling (sites met kortingsbons, vergelijkers...)
    • u heeft geprofiteerd van een exclusief gepersonaliseerd aanbod dat u via e-mail, post of kortingsboekje gekregen hebt
    • uw aankoop komt niet in aanmerking voor de "korting*"-terugbetalingen aangeboden door Koop en Spaar
    • uw hebt uw bestelling voltooid via een telefonische medewerker
    We vragen u om artikel 17.c) van de Algemene gebruiksvoorwaarden van de dienst te herlezen voordat u een aankoop doet op het e-shoppingportaal van Koop en Spaar om u ervan te verzekeren dat deze aankoop wel in aanmerking komt voor een korting.

    Naar boven

  12. Mijn korting verschijnt niet in "Mijn account", wat doe ik?
    Als binnen de vijf dagen na uw aankoop uw korting nog steeds niet verschenen is in uw ledensectie "Mijn account", vragen we u om het daarvoor voorziene formulier in te vullen op dezelfde pagina om ons te informeren over uw ontbrekende aankoop. Na controle van uw gegevens, zullen we u het bedrag van de ontbrekende korting goedschrijven.

    Voor boekingen voor hotels, transport, huurobjecten en aankopen van tickets voor optredens en recreatieve evenementen, wordt de aankoop als betaald beschouwd en dus in aanmerking komend voor de korting wanneer u voor de hele boeking, huurobject of aankoop hebt betaald en deze hebt gebruikt. Zo moet u dus wachten op deze datum om uw "korting*"-terugbetaling te laten gelden.

    Naar boven

  13. In hoeveel tijd worden mijn kortingen overgeschreven?
    Als het bedrag van uw huidige korting in de rubriek "Saldo" van Koop en Spaar hoger is dan € 5 in één kalendermaand, zullen we u storting ten laatste op de laatste dag van de volgende maand uitvoeren en zullen we ze binnen twee weken sturen. Als het bedrag van uw korting echter minder is dan € 5 in één kalendermaand, wordt het saldo van uw verdiensten op Koop en Spaar dus overgeheveld naar de volgende maand en zullen we de bankoverschrijving voor de betaling van deze korting uitvoeren, zodra het totaal ervan € 5 bereikt.

    Bijvoorbeeld: als uw kortingen goedgeschreven zijn tussen 1 en 31 januari en als het totaalbedrag hoger is dan € 5, zal uw bankoverschrijving ten laatste op 15 maart uitgevoerd worden.

    Naar boven

  14. Waar ontvang ik mijn korting?
    Uw korting worden uw teruggegeven door middel van bankoverschrijving(en).

    De betaling van uw korting zal uitgevoerd worden door middel van een bankoverschrijving naar uw bankrekening waarvan u de gegevens vooraf heeft ingevuld in de sectie "Mijn profiel" van uw Koop en Spaar-account. Als uw postadres in de rubriek uw "Account " niet meer actueel is, vragen we u het te wijzigen om te garanderen dat u uw korting kunt ontvangen.

    Naar boven

  15. Is het mogelijk te profiteren van speciale aanbiedingen terwijl ik profiteer van de korting?
    In de categorie " Speciale aanbiedingen" staan de we de speciale aanbiedingen die geldig zijn bij de retailers op Koop en Spaar. Hierdoor kunt u profiteren van bijkomende voordelen zoals bijvoorbeeld een onmiddellijke korting of gratis levering.

    Deze speciale aanbiedingen worden aangeboden door de retailers en zijn cumuleerbaar met de korting.

    Naar boven

  16. Geven al mijn aankopen recht op een korting?
    De volgende aankopen geven geen recht op een korting.
    • de aankoop van cadeaubons en cadeaukaarten, aankoopbons en aankopen die uitgevoerd zijn door middel van cadeaubons, cadeaukaarten of tegoedbons.
    • aankopen die niet via het internet zijn uitgevoerd
    • bepaalde aankopen die specifiek uitgesloten zijn door de retailer (lijst beschikbaar op de presentatiepagina van de retailers)
    • alle aankopen die uitgevoerd zijn in overtreding van onze Algemene gebruiksvoorwaarden van de dienst
    Bij elk reden vragen we u om artikel 17.c) van de Algemene gebruiksvoorwaarden van de dienst te herlezen voordat u een aankoop doet om u ervan te verzekeren dat deze aankoop wel in aanmerking komt voor een korting.

    Naar boven

  17. Hoe ga ik naar de geschiedenis van mijn aankopen?
    Door te klikken in de rubriek "Saldo", gaat u naar de details van uw verkregen voordelen. Om een overzicht te behouden over uw besparingen kunt u de huidige en verzamelde terugbetalingen bekijken, evenals uw laatste aankopen en de laatste uitgevoerde overschrijvingen.

    Naar boven

  18. Hoe werk ik de informatie in mijn Koop en Spaar-profiel bij?
    In de sectie " Account " kunt u uw persoonlijke informatie wijzigen en bijwerken (wachtwoord, postadres, e-mailadres...). De informatie in uw " Account " is de informatie die u verstrekt hebt aan Koop en Spaar tijdens uw inschrijving en kan gebruikt worden in het kader van uw abonnement.

    Om de goede ontvangst van de overschrijvingen van uw korting-, welkomst- en getrouwdheids terugbetalingen te garanderen, moet u eraan denken de persoonlijke gegevens beschikbaar in uw "Account" te controleren of bij te werken, en in het bijzonder uw e-mailadres en postgegevens. Alle uitgevoerde wijzigingen worden samengevat in een e-mail die automatisch verzonden wordt door Koop en Spaar naar het adres dat in uw " Account " geregistreerd staat.

    Naar boven

  19. Hoe zoek ik een retailer of product?
    Met de zoekmachine bovenaan op de startpagina kunt u de retailer die u wenst, vinden. Voer zijn naam of het product dat u zoekt, in en klik op de knop "Ga".

    Naar boven

  20. Wat doe ik als Koop en Spaar de retailer die ik wil, niet voorstelt?
    Koop en Spaar probeert zijn leden de grootst mogelijke keuze aan producten en diensten aan te bieden. Als we de retailer van uw voorkeur echter niet aanbieden in ons e-shoppingportaal, kunt u hem ons aanbevelen met een e-mail naar het adres ledenservice@koopenspaar.be

    We zullen dan proberen deze retailer toe te voegen aan onze retailercatalogus.

    Naar boven

  21. Wat zijn de voorwaarden als ik een bestelling wil retourneren of annuleren?
    Retourneringen en annuleringen zijn onderworpen aan het retour- en annuleringsbeleid van de retailer bij wie u uw aankoop hebt gedaan.

    Wanneer u iets retourneert, wordt de korting die goedgeschreven is op uw Koop en Spaar-account voor de oorspronkelijke bestelling geannuleerd en is er geen enkele nieuwe korting mogelijk, omdat de nieuwe bestelling direct gecreëerd is door de retailer zonder opnieuw via Koop en Spaar te gaan. Om het verlies van een korting te voorkomen bevelen we u in zulke gevallen aan de bestelling te annuleren bij de retailer in kwestie en een nieuwe bestelling te doen bij laatstgenoemde via Koop en Spaar.

    Naar boven

  22. Worden mijn transacties beveiligd terwijl ik op de website van Koop en Spaar surf?
    Ja, omdat de website gebruikt maakt van SSL-encodering (secure socket layer) om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te beschermen terwijl u ze doorgeeft aan Koop en Spaar.

    Raadpleeg voor meer informatie ons Privacy- enCookiesbeleid .

    Naar boven

  23. Welke browsers worden momenteel ondersteund door Koop en Spaar?
    Internet Explorer : 9+
    Firefox : 27+
    Chrome
    Safari
    Opera : 12.1+